Imagine Tao+Sehun+Daesung


Kau dengan Tao dah lama berkawan.Tao selalu lepak dekat rumah kau, dia selalu ajar kau mata pelajaran yang kau tak faham.Kau selalu pergi sekolah dengan Tao.Dia selalu tunggu depan rumah kau.

Di sekolah, kau selalu rehat dengan dia, kau satu kelas dengan dia.Yang penting, kau tak pernah tahu yang Tao sukakan kau.Tuk tuk tuk..bunyi pintu kelas kau diketuk, kau nampak seorang lelaki berjalan dengan cikgu kau.Kau berpaling ke arah Tao, dia hanya mengangkat bahunya tanda dia tak tahu.

"Ok, semua ini budak baru dalam kelas kau.." Kau tengok je budak lelaki tu."Hai, my name is Oh Sehun...nice to meet you..."Kau pun cakap dekat Tao, "nama dia Sehun..." Tao hanya mengangguk.

"awak duduk dekat sanalah *tunjuk tepi kau*" cikgu meminta Sehun duduk di sebelah kau.Sehun pergi duduk sebelah kau, sambil tengok kau dengan Tao.Dia hanya mendiamkan diri, kau pun tegur dia."hai nama saya..." Sehun hanya berpaling dan senyum.Kau pun berpaling dekat Tao.Tao hanya membuat muka.

Masa rehat, kau dengan Tao pergi makan.Sehun memanggil kau, kau berpaling.Dia cakap "hurm...saya nak rehat dengan awak boleh?"Kau berpaling dekat Tao, dia buat muka tak puas hati, kau pun cakap "ha..boleh *senyum*" Tao hanya mencubit kecil lengan kau.Kelihatan Tao cemburu dengan kau.

Sampai di kantin, Tao duduk sebelah kau.Tao terus bangun, dia pergi belikan kau air.Bila Tao pergi ke tempat dia, dia nampak Sehun alihkan tempat Tao.Jadi Sehun yang duduk sebelah kau.Tao terus ambil makanan dia dan duduk depan kau.Sehun hanya bercakap dengan kau saja.Sehun pun tanya kau "boleh saya nak number kau?" kau tengok Tao, dia hanya membulatkan mata.Kau baru nak cakap "boleh.." Tao terus menyepak kaki kau.Kau terus marah Tao, dia hanya gelak kecil.Sehun tersenyum bila kau cakap macam tu.

Bunyi loceng masuk ke kelas berbunyi, kau, Sehun dan Tao pergi ke kelas.Sehun berjalan di tepi kau manakala Tao hanya berjalan di belakang kau.Tao bercakap dalam hati 'eee, bencinya aku dia ni, dah lah rampas crush aku...kalau dia melting dengan kau siap kau! *buat penumbuk*' sampai di kelas, kau terus duduk di tempat kau.

Cikgu terus masuk untuk sambung mata pelajaran yang seterusnya.Sehun dan kau asyik bercakap, Tao hanya mampu melihat kau dengan Sehun saja.Tao terus menjatuhkan sebatang pensil di bawah meja kau, bila dia ambil pensil tu, dia terus bisik dekat kau."Kau cakaplah dengan aku jugak..." kau hanya menampar muka Tao sambil bercakap dengan Sehun.

Sehun cakap dekat kau "balik nanti boleh tak awak...teman saya?" kau hanya memandang Tao.Kau terus mengangguk.Tao hanya pelik dengan kau.Habis waktu sekolah Sehun terus tarik tangan kau sambil cakap "jom?" Tao hanya memandang kau.Tao terus tarik tangan kau "weh kau cakap nak balik.." Sehun terus bersuara "aku dengan dia nak pergi beli bubble tea, kau baliklah..." Tao terus tarik kau "aku akan ikut kau, kau kena balik dengan aku..." Kau, Sehun dan Tao terus pergi ke kedai bubble tea.Sehun hanya belanja kau seorang je.Tao terus merungut 'kau ni kan....crush aku ni janganlah baik sangat..'.

Kau pun message Tao malam tu, 'weh mamat tadi tu baik gila lah...' Tao hanya membalas 'sangat kan? yelah tu!' kau terus cakap 'kalau dia jadi bf aku kan best...'Tao cepat cepat balas 'janganlah...kau tahu kan...eh kau tak tahu...aa susahnya...' kau terus pelik kenapa dengan dia ni? kau terus balas 'kenapa dengan kau?' Tao terus berterus terang dengan kau 'aku cintakan kau lah!!' kau pun terus membulatkan mata di depan phone.Kau tak tahu selama ni dia cemburu tengok kau dengan Sehun.Kau hanya cakap "yelah nanti aku kurangkan layanan dekat Sehun eh...hehe..." kau terus tergelak di depan phone.
Bila kau dah tahu isi hati Tao, kau pun diamkan saja.Keesokannya, kau dengan kawan perempuan kau pergi ke kantin.Sehun dengan Tao duduk dekat tempat biasa.Sedang kau makan, kawan Tao, Daesung duduk depan kawan perempuan kau.Sebenarnya, Daesung sukakan kawan perempuan kau, kau dah tahu tapi Tao saja yang belum tahu.

Semenjak Tao dah berterus terang dengan kau yang dia sukakan kau, perangai dia berubah menjadi pendiam dan pemalu bila jumpa kau, kau pun cakap "weh, janganlah nk malu sangat...dengan crush kau yng dah lama kawan dengan kau kot...nanti kalau aku terbuka hati aku terima kau eh *hempuk bahu Tao* hahaha" Tao terus cubit lengan kau "kau jangan nak bajet sangat eh..." kau dengan Tao pun pergi ikut Sehun beli bubble tea lagi.

Daesung ternampak kau dari jauh, dia panggil kau.Tao buat muka hairan.Daesung pun cakap "weh aku nak cakap je, kau ada tak number kawan kau yang tadi tu? yang perempuan tu..." kau pun bagi phone dekat Daesung suruh dia ambil number tu sendiri.Daesung terus hempuk bahu kau sambil cakap terima kasih.Tao nampak dari jauh, dia buat muka tak puas hati.Dia merungut dalam hati 'eh Daesung ni pun nak jadi macam Sehun jugak ke?' Kau terus pergi dekat Tao.

Kau hanya tersengih bila teringat pasal Daesung.Tao terus tanya "weh Daesung buat apa tadi? ambil number kau ke?" Kau berpaling dekat Tao "taklah..buah hati dia *senyum* kau jealous eh...*tunjuk Tao*" Tao terus diam.Sehun tolong belanjakan kau air, Tao pun dapat.Sehun tak tahu pun Tao sukakan kau, dia terus terang dekat Sehun.So, Sehun jadi layan sama rata lah kawan kawan dia.

Dalam kelas Tao asyik termenung, sebab teringat pasal Daesung.Satu persatu datang buat dia cemburu.Kau terus kacau Tao.Tao terkejut, "apa kau ni.." Kau hanya tergelak tengok muka Tao yang terkejut tu.Cikgu terus masuk, kau teruskan sesi pembelajaran dengan diam.

Balik daripada sekolah, kau dan Tao balik bersama, Tao nampak Daesung panggil kau, Daesung terus bisik dekat kau "weh aku takut nak bagitahu dia..." kau terus tergelak "nanti aku cakap.." kau terus call kawan kau, nak beritahu cerita sebenar.Tao hanya memandang hairan dekat kau."apa yang kau cakap ni..?" kau hanya berpaling "Daesung sukakan kawan aku, bukannya aku.." Tao pun mula happy, dia cakap dekat kau "kalau habis sekolah nanti aku nak lamar kau boleh?? *letak tangan atas bahu kau*...sebab aku sayang kau *cubit hidung kau*"

No comments: