Imagine Kyungsoo


"Kau rasa patut tak aku cari crush?" kau tanya soalan macam tu dekat Kyungsoo.Dia pandang kau terus cakap "kau ni aku ada tak cukup ke? sedihnya...*muka sedih*" Kau pun cakap "eh apa hal dengan kau nya...yelah taknak lah aku cari" Kyungsoo terus senyum diam cakap "kau akan bahagia nanti eh dahlah jom pergi kelas nanti lewat.." Kau ikut je Kyungsoo pergi ke mana.Kau asyik terfikir apa maksud Kyungsoo cakap tadi.Sampai dekat kelas nasib cikgu tak masuk lagi.Kau duduk sebelah Kyungsoo, kau tengok dia ni asyik termenung dari tadi kau pun bersuara "eh kau ni kenapa? ada masalah ke?" Kyungsoo terkejut dia terus cakap "ha'ah tapi secret" Kau pun cakap "alah! baik aku tak payah tanya je" kau terus cakap dengan orang lain.

Dalam hati Kyungsoo tengah risau takut kau akan cari crush.Sebab Kyungsoo memang sukakan kau dari form 3.Bila dah balik dari sekolah, kau dengar ada orang panggil kau "eh eh kau kawan Kyungsoo kan?? Kyungsoo! dia pengsan tadi dalam kelas" kau pun kelam kabut berlari naik tangga pergi ke kelas.Kau tengok tak ada orang pun, kau cari sana sini.

Kau dengar ada orang jalan nak masuk kelas.Bukan Kyungsoo tapi orang lain, kau pun tanya dia mana Kyungsoo.Dia hanya menggeleng.Kau pun cari dari kelas ke kelas bila kau pergi ke kelas kau balik.Kau duduk dekat tempat seorang.Kau risau pasal Kyungsoo, kau dah penat cari dia.Kau dengar ada orang menjerit dekat kelas bawah kau.Kau pun menjenguk, kau nampak Kyungsoo terbaring, dengan ramai orang dalam kelas tu.Kau pun nak call mak ayah Kyungsoo tapi tak ada kredit.Kau terus duduk sebelah Kyungsoo, kau cuba gerakkan dia.Tiba tiba Kyungsoo bangun, dia terus pegang tangan kau."aku dah lama cintakan kau dari form 3 sampai form 5, aku dah lama nak cakap tapi waktu tak sesuai...aku cuba...sebab tu aku tak nak kau cari crush....aku akan ada untuk kau....aku sebenarnya......aku sebenarnya....cintakan kau sangat...so....be mine?" kau hanya terkejut, kawan kawan kau yang ada dalam kelas tu semua tersengih tengok kau.Kau pun mengangguk sebab kau rasa dia yang boleh buat kau bahagia sebab dia yang tahu pasal kau, dia yang selalu teman kau setiap hari...setiap masa..Kyungsoo terus peluk kau "thanks sayang! i love you...awak saya punya ok...jangan nakal sayang...*bisik* love you so much..."

No comments: