Imagine Lay

"Yaaa!!! saya awak punya unicorn wuuuu" kau hanya tergelak bila Lay cakap macam tu.Lay seorang yang baik, dia seorang yang rajin malah bertanggungjawab.Lay selalu memberikan kau kata kata manis yang bermakna dan memberi semangat.Lay selalu mencari duit untuk kau dan dia hidup lebih lama.

Kalau kau sakit, Lay akan cakap "hahaha....ini sayang awak datang nak sembuhkan awak *wink*" "sayang! sihat tak? saya ada dekat sini boleh beri awak ketenangan dan awak perlu sembuh ye sayang" "sayang saya sedia ada di hati awak, jaga kesihatan awak ye sayang....saya ada dekat sini *tunjuk hati*"

Sekarang dunia kau sepi tanpa dia.Kau hanya ingat memori bersama si dia.Dan itu hanya memori yang tak dapat dipadam dengan apa cara.Kau hanya perlu bersabar dengan pemergiannya.Dia terus hilang, dalam sekelip mata.

"Maafkan saya sebab tak dapat menjadi yang terbaik....dan yang tak dapat sembuhkan awak...yang tak bertanggungjawab...saya bodoh *tampar pipi sendiri* saya bodoh....*kau tersungkur ke lantai* maafkan saya....saya sayang awak...awak nak pergi mana? kenapa awak pergi tanpa izin saya? kenapa awak terlalu awal? kenapa awak selalu berikan saya semangat dan awak nak pergi? kenapa ? saya sayang awak....awak pernah cakap "saya ada untuk awak..." sekarang kenapa awak menghilang? kenapa? kenapa awak mesti tengok saya dari jauh? kenapa tak datang depan mata saya....wae??? wae????!!"

Setelah kau lepaskan katil mayat Lay, Lay terus pergi menghilang daripada penglihatan kau...untuk selamanya....

No comments: