Imagine Baekhyun



Kau duduk bertemankan buku dan telefon.Baekhyun,teman lelaki kau sibuk dengan perjumpaan kelab dia.Kau duduk seorang diri,tiba tiba bunyi pintu diketuk.Kau tengok Baekhyun masuk dengan senyuman "sayang! sorry saya late...." Baekhyun terus capai buku nota dia.Baekhyun minta kau ajar dia math.Kau tolong ajarkan.Masa kau ajar kau rasa Baekhyun ni tak fokus sebab dia selalu tengok kau.Kau pun pandang Baekhyun sambil cakap "awak..nak saya ajar or saya diam.." Baekhyun pun gelak "sayang malu saya tengok dia buu...ok ok ajarlah saya fokus...yeahh" Kau pun senyum.Kau sambung ajar Baekhyun math.

Kau duduk sebelah Baekhyun.Baekhyun keluarkan something dari beg dia.Kau tengok atas meja tu penuh dengan makanan Baekhyun bawa.Kau pun cakap "amboi macam dah nak berpiknik..." Baekhyun tengok kau dia cakap "alah sayang...takut nanti awak saya lapar kebulur nanti.." kau pun cakap "yelah yelah rehat eh saya nak makan lapar..." Baekhyun terus ambilkan kau makanan.

Sedang kau makan snek, Baekhyun letak kepala dia atas bahu kau."sayang...nanti lepas sekolah ada something saya nak buat..." kau terus pandan Baekhyun "apa awak nak buat?" Baekhyun tersenyum bila kau cakap macam tu "saya nak.........lamar awak jadi isteri saya...." kau pun terkejut, "haha awak janji tetap janji eh..." Baekhyun pun angguk.Hanya tinggal 2 bulan lagi untuk habiskan persekolahan.Kau rasa tak sabar dengan apa yang Baekhyun janjikan.

Sampailah hari kau exam, kau dan Baekhyun tak jauh sangat kedudukan dia.Kau boleh nampak muka Baekhyun sebab kau duduk sebaris dengan dia.Kau intai dia tengah buat apa.Kau tengok kaki dia terketar ketar,kau pun panggil Baekhyun dengan suara perlahan.Baekhyun terus pandang kau.Kau pun buat tangan sambil cakap "hwaiting..." Baekhyun terus senyum dia cakap "awak pun love you..".Akhirnya exam dah mula, dalam 4 jam kau dalam dewan peperiksaan.Akhirnya tamat untuk hari yang kelima peperiksaan bermula.Harini ada peperiksaan math, sebab tu kau takut Baekhyun tak dapat jawab.Kau terus tunggu dekat pondok.Baekhyun dapat "warghh*kejutkan kau*" kau terus hempuk belakang Baekhyun "awak ni...nakal eh...btw macam mana math tadi ok?" Baekhyun buat muka tak puas hati "tak.......adalah susah sangat *wink*" kau pun cakap "pandai eh buat suspen..."
Keesokannya, hari terakhir peperiksaan menjelma.Kau rasa berdebar sangat sampai kaki kau terketar ketar.Baekhyun datang tenangkan kau.5 minit kemudian mak ayah kau sampai.Baekhyun terus bersalaman dengan mak ayah kau.Kau pun bersalaman, dan peluk mak kau.Akhirnya para calon dipanggil untuk menjawab peperiksaan.Baekhyun pandang kau "sayang...jangan stress eh jawab elok elok" kau angguk "awak pun.." kau terus masuk dan duduk dekat tempat kau.

Kau menjawab semua kertas peperiksaan dengan tenang.Kau pun lega sebab dah 5 jam kau dalam dewan akhirnya exam untuk tahun ni dah tamat.Semua murid keluar dengan gembira melompat sana sini,ada yang menangis, ada yang risau.Kau nampak Baekhyun cakap dengan mak ayah kau.Kau terus berlari pergi dekat mak ayah kau.Kau terus peluk mak kau.Baekhyun tersenyum pandang kau.Kau pun cakap "saya dah boleh jawab dengan tenang tadi...*senyum*" Baekhyun hanya senyum.Kau pun cakap "kenapa awak...."Baekhyun terus melutut sambil pegang sesuatu di tangan dia."awak....saya akan tunaikan janji saya dekat sini, depan mak ayah awak..depan rakan saya , depan cikgu....semua orang dah tahu yang saya akan melamar awak di sini....jadi sudikah awak menjadi pasangan hati saya? menjadi isteri saya?....*buka cincin*" kau terkejut sebab kau tak tahu dia akan melamar kau di sekolah.Kau pandang mak ayah kau.Mak ayah kau hanya mengangguk manakala kawan kawan kau semua tersenyum sambil cakap "terimalah..." kau pandang Baekhyun.Baekhyun terus menundukkan kepala dia."sa...saya...terima..." Akhirnya kau dan Baekhyun akan menjadi suami isteri.Kau cakap dekat Baekhyun "saya tak sangka eh awak buat macam ni..." Baekhyun terus gelak dia cakap "apa apa untuk sayang saya ni... *cubit pipi kau*"

No comments: