Imagine Kris

Kau dan Kris satu kelas,kau dan dia tak pernah bertegur sapa.Kawan kawan kau semua cakap jangan layan dia sebab tu jahat orangnya, boleh buat kita cedera.Kris tak banyak kawan.Kalau dalam kelas memang dia pendiam.Kalau bab membuli dia nombor satu.

Kau dalam perjalanan balik dari sekolah, ada sekumpulan lelaki tahan kau.Kau rasa takut sangat, kalau ada apa apa.Kau nak menjerit tapi dihalang, kau dicuit sana sini.Kau pun menjerit sesuka hati.Seorang dari kumpulan tu tarik lengan kau dan letakkan parang di tekak kau.

Tiba tiba kau dengar ada orang lelaki menyergah "woi!" sekumpulan lelaki tu pun lari takut dia akan call polis.Kau nampak dari jauh kelibat Kris.Kau terkejut buat apa dia dekat sini? untuk selamatkan kau? sebab apa?.Kau terus berpaling, kau terus lari dari Kris, tak jauh sangat Kris dah tarik tangan kau.

Kris cakap "awak ni dah kenapa? dah tahu dalam bahaya kenapa nak jalan seorang lagi?" dia terus tarik tengan kau."awak dengan saya...awak akan selamat *tengok kau*" Kau hanya mendiamkan diri lepas Kris cakap macam tu.Kau tak tahu sama ada apa sebabnya...

Kau pun bersuara "hurm..Kris...kenapa awak...selamatkan saya? awak ikut saya ke?" Kris terus pandang kau, dia pegang tangan kau erat.Dia takkan lepaskan walau macam mana pun.Dia terus tersenyum "saya...saya cintakan awak dah lama..mungkin saya ini teruk orang nya dan tak sesuai dengan bidadari seperti awak..saya selalu ikut awak..saya takut apa terjadi..." Kau membisu kau tak tahu apa nak jawab.Kris terus peluk kau "saya takkan lepaskan awak walau macam mana pun saya sayang awak..."
Kau tak sangka orang yang nampaknya jahat..tapi hatinya ikhlas untuk menyayangi seseorang...

No comments: