Imagine Tao



Mak ayah kau merestuin hubungan kau dan Tao.Mereka nak kau dan Tao berkahwin.Untuk kejaibannya 2 tahun kau dah bersama Tao.Dia selalu ada, kalau kau nak masak pagi pagi je mesti Tao kacau.Dia dah buat kau bahagia.

"sayang..." Tao memanggil sayup nama kau.Kau hanya memandang Tao."ye awak nak apa?" Tao tersenyum "saya nak awak boleh? hehe" kau pun tergelak "kan awak dah dapat saya *senyum*" Hari hari kau dan Tao dihiasi dengan gelak ketawa, alangkah bahagianya kalau untuk sekian lama.Alangkah indahnya kalau ia bertahan hingga habis nyawa kau.Alangkah indahnya kita dapat melihat dunia kita dengan lebih lama.Alangkah indahnya hari hari kita macam ni.

*Tao call* "hello?" kau mulakan dulu.Tao terus menjawab "sayang!!!! hehe love you sayang!!! take care dekat sana eh!!! saya dekat jalan raya ni....i love you sayang!!! *baam* bunyi seperti sesuatu dilanggar.Di telefon seperti sesuatu bergesek, hati kau dah tak sedap.Kau rasa ada apa berlaku dekat Tao.Kau try menjerit bila tiada siapa yang bercakap dalam phone.

Kau terdengar suara orang lelaki menjerit "call ambulance!!!" kau pun dah agak mesti Tao kemalangan.Kau tersungkur jatuh ke lantai, phone yang di tangan tadi terhempas di atas lantai.Kau dapat panggilan daripada pihak hospital, dan diberitahu Tao sudah meninggal dunia semasa dibawa ke hospital.

Kau pun terkejut sampai tak boleh nak tahan diri sendiri.Kau pun terus pergi ke hospital tu, kau nampak mayat Tao dibawa ke bilik mayat.Kau terus mengiringi mayat Tao.Kelihatan mukanya pucat, badannya sejuk.Kau menangis di sisi Tao.Air mata kau membasahi pipi kau lantas terjatuh ke tangan Tao.Kau tak sangka betapa bahagianya conversation yang terakhir itu.Tapi.......kau akan sendiri....tanpa pelangi yang menghiasi hari kau lagi....

No comments: