Imagine Kai + Kris + Chanyeol

Kau baru pindah ke sekolah baru.Kau dapat kelas yang kedua.Apabila kau masuk dalam kelas tu, semua terpinga-pinga.Cikgu terus kenalkan kau dekat semua murid.Cikgu minta kau duduk sebelah hujung.Tapi budak sebelah kau tu macam selalu usha kau.Kau terus cakap dekat dia "kau nak apa sebenarnya?" bila kau cakap macam tu.Semua murid dalam kelas tu tengok kau,kau pun pelik kenapa salahkah?.Budak sebelah kau tersenyum sinis.Kau hiraukan dia dan terus fokus.

Waktu rehat, kau terus ke kantin dengan tiada siapa yang teman kau.Akhirnya, ada seorang budak perempuan nak berkawan dengan kau.Dia cakap "kenapa menjerit dekat dia tadi?" kau pun pelik kenapa? special ke dia tu? kau pun cakap "dah dia tu buat saya rasa tak selesa..." budak perempuan tu tengok kau dengan tidak berperasaan , dia terus cakap "hati-hati dengan dia...dia tu kaki buli...nama ketua yang duduk sebelah kau tu Kai, kawan kawan dia yang duduk dekat tengah tu sebelah saya Chanyeol dan seorang lagi Kris.Kau terkejut bila dia cakap macam tu.2 minit lepastu kau nampak Kai dengan Chanyeol dan Kris.Kau terus patah balik.Kau terdengar Kai cakap "Woi! tunggu sekejap!" kau terus kaku.Dalam hati berdebar takut kena apa apa nanti.Alamak ai apalah dia nak ni....kau terus pusing tengok muka Kai.Kai senyum "kau baru tahu aku siapa? haha..." Kau diam je bila Kai cakap macam tu."Lain kali jangan takut eh hahahahaha" Kai terus pergi dari kau.Kau pun rasa lega.Kau terus balik ke kelas.

Bila cikgu dah masuk ke kelas, kau terus fokus.Kau tak kisah pasal Kai tadi.Kai asyik usha kau dari tadi,kau rasa tak selesa dengan dia.Kau pun bisik "pst..janganlah tengok aku..tak selesa aku dibuatnya..." kau terus tengok Kai.Kai tersengih "kau malu ke? hahaha by the way aku suka tengok muka orang cantik....*wink*" Kai cakap macam tu buat muka kau merah kau terus cakap dekat dia "kau ni apa ni? diamlah aku nak fokus ni.."Kai terus tergelak bila kau cakap macam tu.Budak perempuan tadi diam diam dengar kau cakap dengan Kai.Dia rasa pelik gila lepas Kai cakap macam tu.

3 jam belajar dalam kelas,bunyi loceng tanda habis waktu sekolah berbunyi.Kau balik jalan kaki sebab rumah kau tak adalah jauh sangat.Kau balik seorang jalan kaki.Tanpa sedar kau tersadung batu nyaris nak jatuh tapi ada orang yang pegang tangan kau supaya kau tak terjatuh.Kau pusing kau tengok Kai yang pegang tangan kau kau pun cakap "eee kau lagi ..."Kai gelak sambil cakap "alah aku kan selalu ada dengan kau *wink*" kau pun cakap "yaa! stoplah!" Kai tergelak je.

Kau teruskan perjalanan, kau tinggal Kai di belakang.Akhirnya, kau sampai di rumah.Kau terus terfikir kenapa Kai selalu menjelma? aaa takut tengok muka dia ...tolonglah..Kau terus tampar muka kau.Kau keluarkan buku nota kau.Kau buka buku tu tengok ada orang tulis nombor telefon.Kau pelik, ni sejak bila aku simpan nombor orang ni? ke ada yang....Kau terus ambil telefon kau, kau nak try message nombor tu."ni siapa?..." telefon kau berbunyi, ada message masuk "sayalah ...buah hati awak ahhaa" kau terkejut sebab dia balas macam tu.Kau terus cakap "serius lah..." kau pun tunggu dia reply.Telefon masuk message "akulah buah hati kau...Kai..." kau pun pelik macam mana dia boleh ambil buku kau.Kau terus tak reply message Kai.Dah 5 message masuk tapi itu semua dari Kai.Kau terus off phone.

Hari kedua persekolahan kau di sekolah baru bermula.Tiba tiba kau rasa berdebar sebab teringat pasal Kai.Kau terus cakap "dah dah...jangan kisahkan sangat si buaya gila tu..." kau terus galas beg kau.Dalam perjalan kau ke sekolah, hujan rintik rintik turun.Kau pun cakap "aa hujan lah aku nak pergi sekolah ni..." tiba tiba ada kereta berhenti depan kau.Kau tak nampak siapa pemandu dia.Tingkap kereta terbuka.

Kau terkejut sebab Kai yang pandu kereta tu.Kai terus cakap "masuklah aku bawa kau ke sekolah hujan ni hahaha" kau terus diam kau cakap "tak nak aku naik dengan kau" kau terus alihkan muka.Kai tergelak dia pun cakap "ok *tutup tingkap*".Kau terus cakap "eh eh ok ok ...aku naik dengan kau..." Kai pun gelak "tahu pun ...yes akhirnya bidadari masuk kereta aku ahaha" kau diam bila Kai cakap macam tu.

Bila sampai dekat sekolah, semua orang terkejut bila kau keluar dari kereta Kai.Kai terus letak tangan dia atas bahu kau.Dia cakap dekat semua orang "nilah bidadari hati aku...aku dah jatuh cinta pandang pertama..aku sayangkan dia..siapa nak dia langkah mayat aku *muka serius* *tengok kau*" lidah kau kaku.Tak tahu apa nak cakap kau terus pandang Kai.Kai terus cakap "aku dah cintakan kau...tolong jangan jauh dari aku...aku takkan apakan kau...*pandang mata kau*"

No comments: