Imagine Kris

"Kris!" kau panggil Kris,Kris pusing dia cakap "ye sayang?" kau "hurm..awak..lepaskan saya?" kau nampak mata Kris berkaca bila kau cakap macam tu mata dia menitiskan air mata "kenapa a..awak? kenapa? apa salah saya? saya sayang awak tau? saya baru nak pergi lamar awak...kenapa awak? apa salah saya?*menangis" Kris terus menundukkan muka dia.Kau "maafkan saya.." kau terus pergi dari tempat tu.Kris hanya mampu diam.

Bila kau masuk dalam bilik kau tengok gambar kau dengan Kris tertampal dekat dinding,kau hanya mampu diam dan menitiskan air mata.Kris tak tahu yang kau sakit, sebab itu kau hanya mahu Kris lepaskan kau sebab kau hanya ada 5 hari saja lagi.Pada malam tu kau rasa sunyi sangat tiba tiba phone kau ada mesej "Awak, saya tak tahu apa salah saya? tolonglah maafkan saya kalau saya salah...maafkan saya..saya nak awak..saya nak awak dengan saya selamanya...saya nak awak menjadi hati saya untuk selamanya yang menemani waktu dan hari saya, yang pandai menjaga hati saya, maaflah saya tak sanggup lepaskan awak, adakah saya mengganggu awak sekarang ni? saya harap awak merindui saya untuk selamanya..sincerely , your boo"kau tengok Kris hantar mesej macam tu, kau pun tak balas mesej dia kau hanya cakap "maafkan saya..saya terpaksa pergi..."

Setibanya pada hari terakhir kau, kau hanya berkurung di dalam bilik, kedengaran di luar bising, kau keluar untuk tengok apa yang berlaku.Kau terkejut sebab kau nampak Kris memohon dekat ibu ayah kau untuk mengahwini kau.Kau menangis sebab kau terfikir "maafkan saya hari ni saya dah tiada awak..saya sayang awak.." kau pergi dekat Kris sambil cakap "maafkan saya..." Kris hanya pelik dengan kelakuan kau, kau hanya diam.Tiba tiba kepala kau rasa berat sangat,mata kau sayup sayup nak tutup.Kau terjatuh dan kau pergi.Kris terus angkat kau berlari pergi ke hospital sambil menangis.Sampai dekat sana doktor cakap dekat Kris "maaf kami sudah mencuba yang terbaik tetapi dia sudah meninggalkan kita akibat kanser hati..tabahlah" Kris terkejut sambil menangis teresak esak, dia hanya mampu melihat wajah kau sebelum wajah kau ditutup dengan kain.Waktu tu Kris hanya menangis dan cakap "kenapa..? awak tak cakap dekat saya..? adakah salah? kalau awak cakap, biarkan saya yang menjaga awak! adakah ini sebab awak putus dengan saya??!awak dah sakiti saya..saya sayang awak...*melutut sambil menangis*"

No comments: