Imagine Tao

"Oppa!!" kau panggil Tao.Tao pun senyum dia cakap "Yes dear?" kau sengih sorang sorang."Oppa...buat apa tu?" "ni ha tengah rancang wedding kita lah awak nak baju warna apa?" "saya? saya nak warna biru eh kalau boleh warna laut ok?" Tao senyum je dia cakap "boleh boleh :)"

Sehari sebelum perkahwinan
Tao datang muka nervous,kau pun cakap "awak kenapa ni?" Tao pun cakap "haha saya okay je cuma pening esok kan dah nak kahwin?" kau senyum dalam hati risau sangat.Kau pun cakap dengan Tao,kau tengok Tao letak kepala dia atas bahu kau sambil cakap "saya harap saya ada atas pelamin nanti menantikan hari bahagia,saya harap saya tak pergi awal,saya harap awak bahagia,saya harap awak akan rindukan saya.." kau pelik "Tao, kenapa...?" muka Tao dah pucat mata dia dah tertutup mulut masih bercakap "i love you my angel..."kau terus gerakkan Tao "Tao! wake up! Tao....Tao...*crying* kenapa ni.." kau cepat hantar ke hospital,doktor mengesahkan Tao meninggal sebab kanser jantung.Kau punyalah terkejut sebab Tao tak pernah cakap yang dia ada kanser.Mak ayah Tao datang dia hulur kan sepucuk surat sambil menangis.

Awak..kalau awak dah baca maknanya saya dah pergi.maafkan saya kerana terlalu awal untuk tinggalkan awak..maafkan saya jika saya tak dapat bersama awak di atas pelamin,awak yang saya sayang...maafkan saya sebab tinggalkan awak kesunyian..maafkan saya sebab rahsiakan semua ni takut awak risaukan saya...saya tak nak awak risau, saya nak awak bahagia,senyum selalu...awak maafkan saya...semua dah menjadi memori..i love you princess...

kau pun menangis sambil cakap "Pabo! awak nak saya bahagia? dah tu kenapa awak pergi...?"mak Tao cakap "maafkan makcik...sebab rahsiakan..Tao ada cakap "mak kalau saya dah pergi bagi surat ni dekat si dia..rahsiakan ini mak tolonglah..saya sayangkan mak dan ayah...maafkan saya,mak ayah tolong jagakan dia untuk saya.."
Kau sebak bila mak dia cerita.Jadi perkhwinan kau dibatalkan atas sebab Tao dah meninggalkan kau secara mengejut.....

No comments: