Imagine Kyungsoo

Kau dengan D.O berkawan sejak kecil lagi sampai sekarang kau dah semakin rapat dengan dia.Nak cakap rutin harian kau mesti keluar dengan D.O.Malam tu kau tulis dalam diari kau.

"D.o
aku sebenarnya dah lama suka dekat kau tapi aku takut nak cakap aku takut nak buktikan aku takut kau tak percaya aku takut kau tak terima aku takut kau ingat aku perigi cari timba aku takut kau jauh dari aku,tapi aku akan kuat tengok kau dengan orang lain aku boleh sebab aku kuat! ya! aku boleh! aku sayang sangat dekat kau weh tapi ....aku harap kau bahgia nanti ...love you d.o"

Kau terus ke katil kau.Kau jatuhkan badan kau dengan air mata yang mengalir, kau terbayang yang d.o akan benci kau bila kau cakap benda yang jujur.Beberapa minit kau terus tertidur dengan air mata yang kering.Esok d.o call kau dia cakap nak jumpa.D.O "weh ada story mesti kau happy punya!" kau pun semakin teruja nak dengar cerita dia kau ingat memang kau akan gembira tapi... D.O "aku rasa aku nak lamar crush akulah, kau rasa dia happy tak? kau rasa dia suka baju apa eh? *muka teruja*" kau hanya mampu menahan air mata kau, akhirnya jatuh jugak.Kau tengok D.O dengan yakinnya menanyakan tentang pendapat lamaran dia tu.Kau terus cakap "sorry aku kena pergi" kau terus bangun dan terus tinggal kan D.O.

Kawan kau pernah cakap "kalau kau patah hati datanglah dekat aku dekat Paris ni aku ada untuk kau" kau terfikir, kau terus kemas baju kau dan terus ke airport membeli tiket untuk ke Paris.Kau naik flight.Kau rasa D.O akan happy tanpa kau.Kau hanya menangis tiap malam bila teringatkan D.O.

Suatu hari, D.O datang rumah mak kau dengan keluarga dia.D.O "makcik...pakcik...saya nak melamar anak makcik pakcik...*muka berharap*" mak kau hanya pandang muka ayah kau, semua orang diam akhirnya mak kau bersuara "d.o...ikut makcik.." D.O dah pelik dengan mak kau dia terus ikut mak kau ke bilik kau, D.O terkejut sebab dia nampak gambar dia tergantung di dalam bilik.Tiba tiba langkah dia terhenti dia nampak buku yang menarik perhatian dia, dia terus mencapai buku tu dan terus baca apa yang kau tulis pada malam haritu.D.O terus menangis sebab dia ingat benda dia buat masa tu benda bodoh.D.O terus cakap dengan mak kau "mana dia makcik?? mana dia?? kenapa dia tinggalkan saya....maafkan saya makcik *menangis*" mak kau pun turut sedih dan mula sebak sambil cakap "dia dah pergi tinggalkan kami kelmarin ...dia dah lari pergi ke Paris mencari kawan dia" D.O terkejut sebab dia rasa bersalah dengan perkara yang dia bualkan kelmarin.D.O terus jatuh sambil menangis "kenapa...saya nak dia....saya akan kejar dia....saya sayang dia....*pengsan*" mak kau terkejut, mak kau terus kejutkan D.O dia tetap tak bangun.Akhirnya ayah kau bawak pergi ke hospital doktor cakap dia koma untuk beberapa tahun kerana tekanan yang kuat.Mak ayah kau terus telefon kau untuk bagitahu kau.

"Apa?????" kau terkejut dengan perkara yang mak kau cakap.Kau terus menangis.."inilah salah aku..........d.o....maafkan saya...."

Kau terkejut sampai menangis, tiba tiba hidung kau berdarah.Kau terus pitam dan pengsan.Bila pagi menjemput kau pada esoknya,kau rasa gelisah dan risau dekat D.O yang telah koma untuk beberapa tahun.Kau cakap "aku bodohlah! *tampar muka sendiri* aaaaa!!! *menangis*"kawan kau datang dekat kau sambil hulur tiket untuk ke Korea "kau pergilah...ini yang terbaik.." kau hanya pandang kawan kau dengan pelik.Kau terus cakap "kau.terima kasih banyak banyak kaulah kawan aku *peluk kawan kau*" kau tengok tiket tu untuk malam ni.Kau terus ke bilik nak kemas baju baju kau.Sebelum kau pergi kau cakap dekat kawan kau "kau sahabat aku..bye take care..thanks kwan"kau terus naik flight.Pukul 4 pagi kau dah tiba di Korea.Kau tengok dunia yang kau tinggalkan kau terus menangis bila teringatkan D.O.Kau terus telefon mak kau untuk tanya hospital yang D.O pergi.Kau terus tahan teksi untuk pergi ke hospital.Kau terus menggelabah taya nurse D.O di wad mana.Kau terus berlari ke bilik D.O.Langkah kau terhenti bila lihat D.O terlentang di atas katil dengan keadaan tidak sedarkan diri.Kau berani dekatkan diri.Kau pegang erat tangan D.O dengan air mata yang mengalir.Kau cakap "awak maafkan saya sebab susahkan awak, maafkan saya sebab buat awak macam ni, maafkan saya...saya sayang awak *menangis*" kau terus pegang erat tangan D.O.Akhirnya kau dibuai mimpi tapi masih memegang erat tangan D.O.Yang ajaibnya kau rasa D.O menggerakkan jarinya.Kau terus panggil doktor "doktor!! doktor!! jari dia ..!!" doktor terus masuk dan dia menyuruh kau keluar dari bilik tu.Kau rasa risau perasaan bercampur campur.Akhirnya doktor keluar sambil tersenyum "dia dah 26% sedar" kau rasa bersyukur sangat sampai menitiskan air mata gembira.Kau masuk ke dalam bilik D.O kau tengok mata D.O sayup sayup melihat kau.Dia tersenyum sambil cakap "awak.."suaranya masih lemah.Dia membuatkan air mata kau mengalir.Kau cakap "maafkan saya sebab buat awak macam ni...*menangis*" D.O pandang kau sambil pegang tangan kau "saya sayang awak...saya nak lamar awak...sudikah?..." kau terus menangis kerana gembira dengan perkataan "lamar" hati kau ceria kau terus mengangguk.D.O hanya tersenyum gembira.Akhirnya selepas beberapa bula dia terlentang di atas katil.Dia dah sedar dan pulih dengan baik.Pada 24 Disember kau telah dilamar oleh D.O dan pada 12 Januari berlansungnya perkahwinan kau dengan D.O.Kini hasrat kau telah tercapai, kau dah hidup bahagia dengan D.O.

No comments: